BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 30, 2011

Sajak: AKU!!

Aku...
Aku manusia,
Kadang-kadang logikal,
Selalu juga tidak,
Sering sentimental,
Walaupun sesekali begitu intelektual,
Aku perasa yang selalu kejam,
Pembicara yang mungkin terdiam oleh hujahku sendiri,
Aku pemilih, yang juga pada waktu-waktunya menerima melulu,
Aku seberkas kontradiksi,
Yang menghidupi dan membunuh,
Aku manusia yang hidup di perantaraan,
Pada ketika-ketikanya, aku adalah pengembara,
Yang sering mengangunkan hari-hari tanpa resah ataupun rasa duka,
Hidup seakan sebuah tasik tenang,
Indah dalam kedamaiannya,
atau sebuah padang yang terhampar hijau,
dan deretan-deretan pohon di kejauhan,
Lalu kita pun merasa bahagia,
dan ketika-ketikanya yang begitu merasa,
sepi oleh rindu yang menekan dada,
Pedih rasa di setiap senja turun perlahan,
bahawa mimpi yang sekian lama ku bina sampai disaat ini,
masih samar semuanya di ruang mataku,
Demikianlah aku dalam debar,
menanti hari-hari yang datang,
dengan warna yang lebih bermakna,
tetap membangunkan harapan dan cita,
meskipun dalam rasa sedih dan tak terdaya.

p/s: ntah apa-apa..hehe,..perasaan je nie..=)

0 comments:

Post a Comment